• WIG
  • WIG20
  • WIG30
  • mWIG40
  • WIG50
  • WIG250
WALUTY
WSKAŹNIKI MAKRO
SymbolWartość
Inflacja CPI16.6%
Bezrobocie5.0%
PKB1.4%
Stopa ref.5.75%
WIBOR3M5.86%
logo sponsora
GIEŁDY - ŚWIAT
INDEKSY - POLSKA
TOWARY

Reklama AEC

OT Logistics - poniekąd jest lepiej

Plan naprawczy OT Logistics przynosi efekty - czytamy na witrynie tego przedsiębiorstwa. Główny taki efekt to wzrost EBITDA o 43,6 proc. r/r (mowa o rezultatach za trzy pierwsze kwartały 2019), istotne jest również to, że główne segmenty wygenerowały wyraźne zyski (a nie straty).

Czym zajmuje się OT Logistics? To grupa kapitałowa, której działalność opisuje pięć poniższych "kapsułek": porty i terminale, żegluga śródlądowa, spedycja, kolej i intermodal. Jest to więc rozbudowane przedsiębiorstwo transportowo-spedycyjne. Wywodzi się z firmy o nazwie Odratrans. Do OT należy największy port masowy w zachodniej części polskiego wybrzeża, mianowicie OT Port Świnoujście, a oprócz tego OT Port Gdynia i port śródlądowy we Wrocławiu. Spółka ma też udziały w porcie Rijeka. Poza tym ma, jako grupa, flotę ok. 800 jednostek śródlądowych o łącznej nośności 300 tys. ton. Obsługuje też przewozy kolejowo na terenie całej Europy.

Sporo tego: bez wątpienia. A tak wyglądały rezultaty finansowe OT Logistics za pierwsze trzy kwartały roku 2019, skonsolidowane:

Przychody wyniosły 758,70 mln zł, czyli w relacji rocznej powiększyły się o 4,75 proc. Wynik brutto na sprzedaży wzrósł jednak proporcjonalnie bardziej, bo jego marża podniosła się z 10 proc. do ponad 13 proc. Ostro skoczyła marża EBITDA - z 5,30 proc. do (również) 13 proc.

Ważne jest zwłaszcza to, że wynik operacyjny stał się dodatni (13,4 mln zł zysku w miejsce 9 mln zł straty), a strata netto, choć pozostała, to jednak znacznie się r/r zmniejszyła. Teraz to -26,5 mln zł, co daje ujemną rentowność -3,5 proc. (rok temu -4,9 proc.).

Popatrzmy na bilans:

W finale września 2019 roku notowano aktywa trwałe w kwocie 1,62 mld zł. Majątek obrotowy wyceniano na 218,8 mln zł. Śodki pieniężne pokrywały 8 proc. zobowiązań krótkoterminowych, co może nie jest wartością tragiczną: ale problem w tym, że ogólny wskaźnik płynności bieżącej na poziomie 0,42 pkt jawi się jako niski, nawet bardzo niski. W końcu aktywa obrotowe powinny przynajmniej równoważyć pulę zobowiązań bieżących, a tu tego z pewnością nie ma.

Nie jest też spełniona złota reguła, kapitał własny finansuje tylko 28 proc. aktywów trwałych. Ogólne zadłużenie grupy jawi się jako wysokie: 76 proc. sumy bilansowej. Pewnym pocieszeniem jest to, że chodzi głównie o zobowiązania długoterminowe.

Ostatnia rzecz to wykres:

Do niedawna mieliśmy trend spadkowy. Na początku września wykres osiągał wartości rzędu 7,75 zł, po czym ruszył na południe i spadł do ok. 4 zł, tak było w finale listopada. Sama końcówka minionego miesiąca przyniosła jednak ostry skok - aż do 6,25 zł - a zaraz po nim przecenę i obronę dołka na 5,15 zł. Teraz mamy 5,50 zł, wydaje się, że jest pewna szansa na pójście wyżej, biorąc pod uwagę kształt najnowszej świecy dziennej. Należałoby jednak przebić 5,80 zł - i wspomniany poziom 6,25 zł, by mówić o trwałej zmianie.

 

Adam Witczak

  • Popularne
  • Ostatnio dodane

Kontakt z redakcją

 

 

 

Nasze Portale

         
 

 

   Multum Ofert znanywet.pl
  • Wzrosty
  • Debiuty
  • Spadki
  • Obroty
Walor Cena Zmiana



 

 

 

 

 

 

 

Walor Cena Zmiana



Walor Cena Zmiana Obroty (*)
(*) wartości w tys. zł.


Ostatnie artykuły

Popularne artykuły

Nasza witryna używa plików cookies

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Zobacz naszą politykę prywatności

Zobacz dyrektywę parlamentu europejskiego

Zezwoliłeś na zapisywanie plików cookies na tym komputerze