• WIG
  • WIG20
  • WIG30
  • mWIG40
  • WIG50
  • WIG250
WALUTY
SymbolKupnoSprzedażMaksimumMinimum
EURCHF 1.0844 1.0852 1.0860 1.0843
EURPLN 4.3840 4.3900 4.3870 4.3870
EURUSD 1.0920 1.0923 1.0921 1.0905
GBPUSD 1.2369 1.2389 1.2380 1.2379
USDPLN 4.0187 4.0187 4.0217 4.0134
WSKAŹNIKI MAKRO
SymbolWartość
Inflacja CPI16.6%
Bezrobocie5.0%
PKB1.4%
Stopa ref.5.75%
WIBOR3M5.86%
logo sponsora
GIEŁDY - ŚWIAT
SymbolWartość
EUSTX50 5367.97
GER30 21474.84
JPN225 21474.84
SPX500 5902.76
US30 21474.84
SymbolWartość
FRA40 7765.91
HKG33 21474.84
NAS100 21316.85
UK100 8788.91
INDEKSY - POLSKA
SymbolWartość
mWIG40 6122.32
WIG 79577.32
WIG20lev 355.54
SymbolWartość
NCIndex 229.32
WIG20 2192.01
WIG30TR 5795.75
TOWARY
SymbolKupnoSprzedażMaksimumMinimum
Copper 4.6926 4.6968 4.7007 4.6193
USOil 60.7740 60.7980 61.3030 60.5980
XAGUSD 32.9750 33.0160 33.1480 32.8330
XAUUSD 3291.9900 3292.2900 3305.0700 3281.3300

Reklama AEC

PCC Intermodal - czas rozwoju

Na początku czerwca tego roku, gdy opisywaliśmy wyniki kwartalne PCC Intermodal, trend wzrostowy na wykresie był jeszcze dość silny i w końcu wygenerował nawet szczyty rzędu 2,57 zł. Później nadeszła jednak korekta i mocny test linii trendu w ostatnich dniach, włącznie z minimum lokalnym na 1,91 zł.

Być może ów trend został w tych okolicach obroniony i ma jeszcze szansę biec dalej na północ. W każdym razie dojście przynajmniej do 2,30 zł byłoby dobrym tego znakiem. Na sytuację można jednak spojrzeć też z drugiej strony, biorąc pod uwagę korekcyjny trend spadkowy idący od połowy czerwca. Jeśli to on przeważy, to wkrótce zejdziemy poniżej 2 zł być może nawet w kierunku 1,80 – 1,83 zł. Jeszcze niższym wsparciem jest poziom 1,66 zł.

A jak mają się do tego fundamenty spółki czy też grupy kapitałowej (bo głównie o wynikach skonsolidowanych mówić będziemy)? Cóż, z pewnością rosną systematycznie jest przychody, trochę bardziej złożona jest kwestia zysków. Spójrzmy na rezultaty półroczne i te za I kw. z lat 2013, 2014 i 2015:

Obroty za okres od początku stycznia do końca czerwca to 100,8 mln zł, tj. 114,5 proc. kwoty sprzed roku i zarazem 137,8 proc. sumy wypracowanej dwa lata temu w analogicznym okresie. EBITDA wzrósł po raz kolejny, do 5,66 mln zł – ale nie wystarczyło to, by w pełni utrzymać marżę odpowiadającą tej kwocie. Innymi słowy, osunęła się ona z 6 proc. do 5,62 proc. Co do wyników EBIT i netto, to te po prostu się obniżyły, tym bardziej więc spadły ich rentowności (przy wzroście przychodów). I tak np. na czysto PCC Intermodal jako grupa miała 2,54 mln zł zysku, tj. marżę 2,52 proc. Rok temu było to 3,57 proc.

Z drugiej strony, jest niewątpliwym faktem, że dwa lata temu półrocze w ogóle kończyło się na minusie, począwszy od EBIT. Co więcej, półroczne marże PCC Intermodal mimo wszystko są, podobnie jak w roku 2014, lepsze od tych za sam I kwartał.

W skonsolidowanym bilansie dominuje majątek trwały, niemal wyłącznie rzeczowy. W głównej mierze tworzą go pozycje: zaliczki na środki trwałe w budowie (79,9 mln zł), budynki, lokale i obiekty (niemal 63 mln zł), środki trwałe w budowie (29 mln zł) i środki transportu (27,6 mln zł). Wypada tu przypomnieć, że PCC Intermodal działa w branży transportowej i logistycznej. Specjalność spółki to transport intermodalny – czyli różnymi metodami (kolejową, drogową, powietrzną etc.), przy założeniu, że ładunek pozostaje w tym samym kontenerze.

Majątek obrotowy to ostatnio 53,16 mln zł. Widzimy, że tak aktywa trwałe, jak i obrotowe znacznie wzrosły w relacji rocznej – odpowiednio o 92 proc. i 72 proc. Świadczy to niewątpliwie o ciągłym rozwoju przedsiębiorstwa i poszerzaniu przezeń skali działalności. W ciągu półrocza znacznie wzrosła np. pozycja zaliczek na środki trwałe w budowie. Firma prowadzi zresztą intensywne inwestycje związane z kilkoma terminalami, np. w Kutnie, Brzegu Dolnym czy Sosnowcu.

Oczywiście zobowiązania też wzrosły, zwłaszcza długoterminowe. Wskaźnik płynności bieżącej nieomal nie został naruszony (ostatnio 1,31 pkt), wypłacalność natychmiastowa silnie się powiększyła z uwagi na wzrost zasobów pieniężnych (wzrosła z 9 proc. do 49 proc.). Negatywne zjawiska, oby jedynie przejściowe, to wzrost zadłużenia kapitału własnego (wskaźnik osiągnął pułap 2,21 pkt), wzrost ogólnego zadłużenia (69 proc. to jednak wynik powyżej teoretycznej normy) i spadek wskaźnika określającego złotą regułę bilansową (firma jej nie przestrzega).

Firma osiągała przychody skonsolidowane głównie z segmentu transportu intermodalnego (91,9 mln zł), mały udział (8,9 mln zł) miała spedycja. Geograficznie największy udział mieli odbiorcy zagraniczni, ci z Polski dali ok. 38 proc. wypracowanej kwoty obrotów.

Na rok 2015 nie publikowano prognoz finansowych. Głównym akcjonariuszem pozostaje PCC SE (61,88 proc. w kapitale i 73,15 proc. w głosach). Do Hupac Ltd. należy 13,94 proc. i 9,82 proc., do Quercus TFI natomiast 7,76 proc. i 5,47 proc.

B. Garga

  • Popularne
  • Ostatnio dodane

Kontakt z redakcją

 

 

 

redakcja@finweb.pl

Nasze Portale

         
 

 

   Multum Ofert znanywet.pl
  • Wzrosty
  • Debiuty
  • Spadki
  • Obroty
Walor Cena Zmiana



 

 

 

 

 

 

 

Walor Cena Zmiana



Walor Cena Zmiana Obroty (*)
(*) wartości w tys. zł.


Popularne artykuły

Nasza witryna używa plików cookies

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Zobacz naszą politykę prywatności

Zobacz dyrektywę parlamentu europejskiego

Zezwoliłeś na zapisywanie plików cookies na tym komputerze

Loading...