• WIG
  • WIG20
  • WIG30
  • mWIG40
  • WIG50
  • WIG250
WALUTY
WSKAŹNIKI MAKRO
SymbolWartość
Inflacja CPI16.6%
Bezrobocie5.0%
PKB1.4%
Stopa ref.5.75%
WIBOR3M5.86%
logo sponsora
GIEŁDY - ŚWIAT
INDEKSY - POLSKA
TOWARY

Reklama AEC

Grupa ZUE po pierwszym półroczu 2015

 Grupa ZUE uzyskała w I półroczu 2015 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie 208,4 mln zł, czyli niższe o 28,1% od wypracowanych w tym samym okresie rok wcześniej.

Jednocześnie może pochwalić się bardzo dobrą dynamiką zysków. Wynik brutto na sprzedaży wyniósł 16,7 mln zł – wzrost o 75,7% w stosunku do I połowy 2014 r., zysk brutto 5 mln zł (wobec 0,34 mln zł rok wcześniej), zysk operacyjny (EBIT) 5,2 mln zł (wobec 0,25 mln zł rok wcześniej), a zysk netto: 3,2 mln zł (wobec 0,11 mln zł rok wcześniej).

Grupa pozyskała w 2015 roku znaczące kontrakty o wartości ok. 208,3 mln zł. Obecny portfel zamówień Grupy kształtuje się na poziomie ok. 950 mln zł. Szacunkowa wartość przetargów, w których obecnie bierze udział Grupa ZUE wynosi ok. 1,6 mld zł.

Realizując jeden ze strategicznych kierunków rozwoju Grupa intensyfikuje swą działalność na rynkach zagranicznych. Na Słowacji jest partnerem projektu „Budowa IKD Koszyce, Plac Maratónu Mieru – plac stacyjny”, którego wartość opiewa na 139,6 mln PLN (z czego dla Grupy ZUE przypada 46,6 mln PLN). Z kolei spółka projektowa Grupy – BPK Poznań - jest partnerem w realizacji dwóch projektów w Bułgarii. Ponadto Grupa uczestniczy obecnie w przetargach na projekty w Danii oraz Słowenii. W toku są także negocjacje dotyczące zarządzania projektem w jednym z krajów afrykańskich.

Grupa pozytywnie ocenia długofalowe perspektywy rozwoju rynków, na których działa: infrastruktury kolejowej, miejskiej oraz sieci energetycznych. Obiecujące rokowania związane są również z planami wsparcia inwestycji infrastrukturalnych w tych segmentach przez fundusze pozyskiwane z Unii Europejskiej w ramach możliwości związane z nową Perspektywą Finansową UE 2014-2020.

W I półroczu 2015 Grupa wkroczyła w nowy etap swojego rozwoju. Dzięki nabyciu 70% udziałów w firmie RAILWAY gft Polska, spółce która przejęła prawa i obowiązki wynikające z kontraktów handlowych oraz umów, których stroną była ThyssenKrupp GfT Polska, Grupa ZUE rozbudowała swoją działalność o segment handlowy.

W ramach działań na rzecz konsolidacji Grupy połączone zostały biura projektowe BIUP oraz BPK. Pozwoli to na optymalizację zasobów firm, obniżenie kosztów działalności spółek projektowych a także centralizację procesów w Grupie ZUE.

WYNIKI FINANSOWE GRUPY ZUE - SZCZEGÓŁY

Wybrane dane finansowe (w tys. zł)

   I półrocze 2015 I półrocze 2014* Zmiana
Przychody ze sprzedaży 208 430 289 835 -28,09%
Wynik brutto na sprzedaży 16 672 9 489 75,70%
Koszty zarządu 10 926 8 637 26,50%
EBITDA 9 763 4 385 122,65%
EBIT 5 165 246 1999,59%
Zysk brutto 5 007 336 1390,18%
Zysk netto 3 191 110 2800,91%

*Na wynik brutto na sprzedaży w I półroczu 2014 roku wpływ miałakorekta wartości rozpoznanej sprzedaży w wysokości 4,35 mln zł, związana z wprowadzeniem przez Spółkę bardziej restrykcyjnej polityki oceny wartości kontraktów, mającej na celu minimalizowanie wszelkich ryzyk związanych z prowadzoną działalnością.

W pierwszych sześciu miesiącach br. największe udziały w przychodach ze sprzedaży Grupy miały projekty miejskie (49%) oraz kolejowe (40%). Z działalności handlowo-usługowej w tym okresie pochodziło 10% przychodów, a z realizacji projektów energetycznych: 1%.

Koszty zarządu w I półroczu 2015 r. kształtowały się na poziomie 10,9 mln zł, w porównaniu do 8,6 mln zł w I połowie 2014 r., co oznacza wzrost o 26,7%. Miało to związek z przejęciem RAILWAY.

Grupa zachowuje bezpieczne poziomy wskaźników zadłużenia i płynności. W I półroczu br. wskaźnik ogólnego zadłużenia wyniósł 0,51 w porównaniu z 0,57 w analogicznym okresie 2014 r. Wartość niewykorzystanych linii kredytowych opiewa na ponad 130 mln PLN (na poziomie skonsolidowanym).

PORTFEL ZAMÓWIEŃ

Grupa pozyskała w 2015 roku znaczące kontrakty o wartości ok. 208,3 mln zł.

Wybrane znaczące kontrakty zawarte przez Grupę ZUE w 2015 r. przestawia tabela poniżej:

 

Inwestor Nazwa zadania Wartość umowy (netto) Termin realizacji
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Rewitalizacja linii kolejowej nr 137 na odcinku Katowice – Chorzów Batory w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Rewitalizacja linii kolejowych nr 134, 137 i 138 na odcinku Gliwice Łabędy - Katowice - Sosnowiec Jęzor” 42,5 mln zł listopad 2015
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Modernizacja linii kolejowej nr 273 na odcinku Głogów - Zielona Góra - Rzepin-Dolna Odra. Przebudowa układu torowego, peronowego i wiaduktu w stacji Zielona Góra 19,6 mln zł czerwiec 2016
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Modernizacja linii kolejowej nr 20 w obrębie stacji PKP Warszawa Gdańska w powiązaniu z linią E 65 i stacją metra A 17 Dworzec Gdański etap I. Prace będą realizowane w ramach projektu „Prace na linii obwodowej w Warszawie (odc. Warszawa Gołąbki/ Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska(ZUE w konsorcjum) 17,8 mln zł grudzień 2015
Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie Utrzymanie, konserwacja i naprawa infrastruktury tramwajowej w Krakowie w latach 2015 – 2018 42,3 mln zł do lipca 2018
Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie Utrzymanie, konserwacja i bieżące naprawy urządzeń oświetlenia ulicznego i iluminacji obiektów na terenie Gminy Miejskiej Kraków  5,7 mln zł do maja 2017
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. „Rewitalizacja toru nr 2 linii kolejowej nr 131 na odcinku Tarnowskie Góry – Kalety, przebudowa Stacji Boronów oraz przebudowa 18 rozjazdów w stacji Tarnowskie Góry”, w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 131 Chorzów Batory - Tczew, odcinek Bydgoszcz Główna - Zduńska Wola - Chorzów Batory”(ZUE w konsorcjum) 27,4 mln zł grudzień 2015
Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.
Przebudowa (modernizacja) trasy tramwajowej na odcinku Dworzec Wileński – Żerań Wschodni 
53,0 mln zł kwiecień 2016

 

OBIECUJĄCE PERSPEKTYWY RYNKOWE

Rynki infrastruktury kolejowej, miejskiej oraz sieci energetycznych, na których działa Grupa ZUE należą do najbardziej perspektywicznych i obiecujących, zwłaszcza w kontekście wsparcia inwestycji infrastrukturalnych w tych segmentach przez fundusze unijne.Infrastruktura kolejowa w Polsce

  • Przygotowany przez rząd Krajowy Program Kolejowy zakłada wydatkowanie w tym segmencie 67 mld zł do 2023 r. m.in. na modernizację i przebudowę 8.500 km linii, przedłużenie o 290 km linii dla pociągów o prędkości powyżej 160 km/h oraz o 1.776 km linii wyposażonych w ERTMS/ETCS, zwiększenie średniej prędkości kursowania pociągów towarowych z 27 km/h do 40 km/h oraz dostęp wszystkich miast wojewódzkich do linii dla pociągów o prędkości powyżej 100 km/h;
  • PKP Polskie Linie Kolejowe otrzyma 7,5 mld zł na dotychczas zgłoszone do Connecting Europe Facility projekty kolejowe i zgłosi w drugim konkursie CEF projekty o wartości 10,5 mld zł (CEF to program inwestycyjny UE).

CEF –w polskiej wersji językowej „Łącząc Europę” - fundusz, przeznaczony na realizację projektów dotyczących rozwoju, budowy lub modernizacji istniejącej infrastruktury w dziedzinie transportu, energetyki i telekomunikacji (tzw. sieci TEN), z którego środki można pozyskiwać ramach obecnej Perspektywy Finansowej UE 2014-2020.

Infrastruktura miejska w Polsce

  • Samorządy mają do wykorzystania do 2021 r. 13 mld zł dofinansowania UE na inwestycje tramwajowe w polskich miastach, w których 60% linii wymaga modernizacji;
  • W miastach, w których funkcjonują linie tramwajowe planowana jest budowa 100 km nowych linii i modernizacja kolejnych 200 km linii;
  • Ponadto planowana jest rozbudowa i modernizacja linii trolejbusowych w Gdyni, Lublinie i Tychach.

Infrastruktura energetyczna w Polsce

  • Łączne planowane nakłady inwestycyjne Polskich Sieci Elektroenergetycznych na modernizację i rozbudowę sieci przesyłowych w latach 2016 - 2025 opiewają na 13,5 mld zł;
  • Kolejne 28 mld zł planują do 2019 roku zainwestować najwięksi operatorzy sieci dystrybucyjnych: Enea Operator, Energa Operator, PGE Dystrybucja, RWE Stoen Operator i Tauron Dystrybucja.

Rynki zagraniczne – Europa

  • Łączne nakłady inwestycyjne ze środków UE na CEF w latach 2014 – 2020 to 21,7 mld EUR;
  • Do 2030 roku – planowane przeniesienie 30% drogowego transportu towarów m.in. na kolej;
  • Do 2030 roku – zakładany trzykrotny wzrost istniejącej sieci szybkich kolei w UE.

Rynki zagraniczne – Afryka

  • Kraje Unii Afrykańskiej w 2012 roku przyjęły program rozwoju infrastruktury o wartości 360 mld USD (do 2020 roku 68 mld USD);
  • W ramach programu ma powstać m.in. 30 tys. km połączeń kolejowych.

Pierwsze półrocze br. oceniam jako dobry okres dla Grupy ZUE. W porównaniu z analogicznym okresem 2014 r. zdecydowanie poprawiliśmy wyniki finansowe i możemy pochwalić się wysoką dynamiką wzrostu zysków. Konsekwentnie budujemy portfel zamówień, co pozwala nam spokojnie patrzeć na perspektywy funkcjonowania Grupy w najbliższych latach. Dzięki nabyciu większościowych udziałów w spółce RAILWAY gft Polska weszliśmy w segment handlowy, skutecznie realizując strategię dywersyfikacji biznesu Grupy. Połączenie biur projektowych BPK i BIUP pozwoliło na ich organizacyjną konsolidację i budowę synergicznych korzyści. Ponadto kolejne specjalistyczne maszyny kolejowe, w które zainwestowaliśmy w I półroczu br. 3,8 mln zł, pozwolą na efektywne i skuteczne realizowanie pozyskanych kontraktów oraz na rywalizowanie w kolejnych przetargach - powiedziałWiesław Nowak, Prezes Zarządu ZUE S.A.

  • Popularne
  • Ostatnio dodane

Kontakt z redakcją

 

 

 

Nasze Portale

         
 

 

   Multum Ofert znanywet.pl
  • Wzrosty
  • Debiuty
  • Spadki
  • Obroty
Walor Cena Zmiana



 

 

 

 

 

 

 

Walor Cena Zmiana



Walor Cena Zmiana Obroty (*)
(*) wartości w tys. zł.


Ostatnie artykuły

Popularne artykuły

Nasza witryna używa plików cookies

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Zobacz naszą politykę prywatności

Zobacz dyrektywę parlamentu europejskiego

Zezwoliłeś na zapisywanie plików cookies na tym komputerze