• WIG
  • WIG20
  • WIG30
  • mWIG40
  • WIG50
  • WIG250
WALUTY
WSKAŹNIKI MAKRO
SymbolWartość
Inflacja CPI16.6%
Bezrobocie5.0%
PKB1.4%
Stopa ref.5.75%
WIBOR3M5.86%
logo sponsora
GIEŁDY - ŚWIAT
INDEKSY - POLSKA
TOWARY

Reklama AEC

Oferta Fenghua SoleTech nie zachęciła inwestorów

Oferta publiczna papierów chińskiego producenta podeszew do obuwia sportowego i rekreacyjnego nie spotkała się z dużym zainteresowaniem inwestorów. Debiut Spółki na rynku GPW jest jednak nadal aktualny.

W ramach całej oferty chińskie przedsiębiorstwo zaoferowało graczom 1,2 mln nowych akcji, które miały odpowiadać 10,71 proc. papierów w wolnym obrocie. Dodajmy jednak, że na całą operację składała się oferta na terenie Niemiec i Polski, a także oferty prywatne, które skierowane były do inwestorów instytucjonalnych poza terytorium Polski, Niemiec i Stanów Zjednoczonych.

Wcześniej Spółka poinformowała, że ustaliła przedział cenowy nowych instrumentów na 42,09 – 50,51 zł. Ostatnie cenę ustalono na 10 euro, czyli 42,09 zł, a finalnie w ramach IPO przydzielono 55.641 instrumentów. Wpływy brutto wyniosły więc tylko około 600 tys. euro. Zgodnie z planami, Fenghua SoleTech AG ma pojawić się na rynku GPW 7 listopada, a dzień wcześniej ma zadebiutować na giełdzie we Frankfurcie.

"Nasza oferta publiczna przypadła bez wątpienia na trudny okres, jeśli chodzi o warunki rynkowe. Konsekwentnie zamierzamy realizować strategię rozwoju, zakładającą m.in. podwojenie mocy produkcyjnych" stwierdza w komunikacie Weijie Lin, Dyrektor Generalny Fenghua. "Notowanie akcji na giełdach w Warszawie i Frankfurcie, pozwoli nam nawiązać kontakty z lokalnymi inwestorami. Jestem przekonany, że wraz z upływem czasu i naszym ciągłym rozwojem, budowane z inwestorami relacje zaprocentują w przyszłości. Dotyczy to zarówno Fenghua, jak i szerszego zjawiska – przekonania się europejskich inwestorów do dobrych spółek z rynku chińskiego. Jednocześnie, dzięki obecności na giełdach w Europie, zbliżamy się do wielu potencjalnych klientów – producentów butów, również z Polski. To dla nas bardzo ważny czynnik, który będzie miał pozytywny wpływ na przyszły rozwój Fenghua" – dodał Weijie Lin.

Fenghua to podmiot, który na rynku istnieje od 10 lat. Firma jest chińskim producentem podeszew do obuwia, które wytwarzane są we własnych zakładach bądź w zakładach produkujących na zlecenie w regionie Jinjiang. Wytwarzane przez Spółkę produkty przeznaczone są głównie do produkcji wyczynowego, rekreacyjnego i codziennego obuwia sportowego. Portfolio swych produktów kieruje głównie do chińskich i międzynarodowych producentów marek obuwniczych, które znajdują się w przedziale od średniego do najwyższego segmentu rynkowego.

W poprzednim roku Fenghua SoleTech miała 90,1 mln euro przychodów, generując przy tym 18,8 mln euro czystego zarobku, osiągając więc niemal 21 proc. rentowność netto. W przeciągu sześciu miesięcy tego roku firma ma już 42,5 mln euro obrotów i 9,5 mln euro wyniku netto.

 

Jacek Jarosz

  • Popularne
  • Ostatnio dodane

Kontakt z redakcją

 

 

 

Nasze Portale

         
 

 

   Multum Ofert znanywet.pl
  • Wzrosty
  • Debiuty
  • Spadki
  • Obroty
Walor Cena Zmiana



 

 

 

 

 

 

 

Walor Cena Zmiana



Walor Cena Zmiana Obroty (*)
(*) wartości w tys. zł.


Ostatnie artykuły

Popularne artykuły

Nasza witryna używa plików cookies

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Zobacz naszą politykę prywatności

Zobacz dyrektywę parlamentu europejskiego

Zezwoliłeś na zapisywanie plików cookies na tym komputerze