• WIG
  • WIG20
  • WIG30
  • mWIG40
  • WIG50
  • WIG250
WALUTY
WSKAŹNIKI MAKRO
SymbolWartość
Inflacja CPI16.6%
Bezrobocie5.0%
PKB1.4%
Stopa ref.5.75%
WIBOR3M5.86%
logo sponsora
GIEŁDY - ŚWIAT
INDEKSY - POLSKA
TOWARY

Reklama AEC

IMS i kwestia dywidendy

Ukazały się wstępne wyniki za rok 2018 firmy IMS. Przypomnijmy wpierw, czym się ten biznes zajmuje. Otóż jest to spółka działająca na pograniczu PR, reklamy i marketingu. Jej specjalność to tzw. marketing sensoryczny.

Pojęcie to obejmuje np. audiomarketing, czyli projektowanie i emisję reklam oraz oprawy muzycznej w galeriach handlowych. Inny aspekt to aromamarketing, czyli budowa tła zapachowego w sklepach. Poza tym IMS (co jest skrótem od Internet Media Services) zajmuje się reklamą typu digital signage, co oznacza przekazy reklamowe i informacyjne na ekranach typu LED. Prócz tego IMS organizuje eventy, tzn. różne wydarzenia promocyjne, jak np. akcje Pop Up Store czy Spirits Marketing.

Otóż skonsolidowane wyniki z lat 2014 - 2018 wyglądały jak poniżej:

Trzeba mieć na względzie dwie rzeczy. Po pierwsze, rezultaty za rok 2018 mają charakter szacunkowy. Po drugie, kwota 9,3 mln zł zaprezentowana jako wynik netto to zysk dla akcjonariuszy jednostki dominującej. Tymczasem w danych archiwalnych wzięliśmy pod uwagę pełen zysk netto. Różnice są jednak minimalne: np. w 2017 wynik netto dla inwestorów spółki-matki wyniósł 7,86 mln zł, zaś w 2016 było 5,72 mln zł.

W każdym razie przychody za rok 2018 to 52,7 mln zł. To znaczy, że r/r wzrosły o 9,7 proc. Zysk operacyjny zwiększył się o 21,3 proc., do 12 mln zł. Przełożyło się to na wzrost odpowiedniej marży z 20,6 proc. do 22,8 proc.

W ogóle zresztą rentowności za rok 2018 wyglądają bardzo przyzwoicie na tle wyników z lat ubiegłych. Jedynym wyjątkiem jest może poziom netto w roku 2014, tj. 18,5 proc. (teraz mamy 17,6 proc.).

Zarząd spółki wyjaśnia, że wyniki są zgodne z prognozami opublikowanymi w maju 2018. Rok ubiegły był bardzo udany w segmencie reklamowym, a poza tym IMS korzysta ze stałego wzrostu przychodów w segmentach abonamentowych.

Rezultaty to nie wszystko. W komunikacie poinformowano też o dywidendzie. Otóż zarząd będzie rekomendował radzie nadzorczej i akcjonariuszom wypłatę dywidendy za rok 2018 w wysokości 19 groszy na akcję. Oznacza to kwotę (maksymalną) 6,03 mln zł. Stopa dywidendy, wyliczona na podstawie kursu zamknięcia z 5 marca, wyniosłaby 4,32 proc. Rekomendacja zarządu jest zgodna z polityką dywidendową zaprezentowaną w maju 2018. Była tam mowa o corocznym przeznaczaniu do podziału między inwestorów co najmniej 60 proc. skonsolidowanego wyniku netto przypisanego jednostce dominującej.

Spójrzmy jeszcze na wykres notowań:

W czasie wakacji kurs spadał chwilami nawet i do wsparcia na 3 zł. Później wzrósł dość wyraźnie, przy czym postęp ten zatrzymał się nieco poniżej 3,80 zł. Następna faza to korekta, zejście pod linię 3,20 zł. Wreszcie rozwinął się klarowny trend zwyżkowy, który jest nadal aktywny. Maksimum z 4 marca to 4,42 zł. Wskaźnik RSI jest teraz w strefie wykupienia, co oczywiście sugeruje rychłą korektę, być może w okolice 4,00 - 4,20 zł (w przybliżeniu).  

Adam Witczak

  • Popularne
  • Ostatnio dodane

Kontakt z redakcją

 

 

 

Nasze Portale

         
 

 

   Multum Ofert znanywet.pl
  • Wzrosty
  • Debiuty
  • Spadki
  • Obroty
Walor Cena Zmiana



 

 

 

 

 

 

 

Walor Cena Zmiana



Walor Cena Zmiana Obroty (*)
(*) wartości w tys. zł.


Ostatnie artykuły

Popularne artykuły

Nasza witryna używa plików cookies

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Zobacz naszą politykę prywatności

Zobacz dyrektywę parlamentu europejskiego

Zezwoliłeś na zapisywanie plików cookies na tym komputerze