• WIG
  • WIG20
  • WIG30
  • mWIG40
  • WIG50
  • WIG250
WALUTY
WSKAŹNIKI MAKRO
SymbolWartość
Inflacja CPI16.6%
Bezrobocie5.0%
PKB1.4%
Stopa ref.5.75%
WIBOR3M5.86%
logo sponsora
GIEŁDY - ŚWIAT
INDEKSY - POLSKA
TOWARY

Reklama AEC

A i B - prosta nazwa, rozbudowana sprzedaż

Grupa kapitałowa AB deklaruje się jako jeden z liderów dystrybucji sprzętu informatycznego na terenie Europy Środkowo-Wschodniej. Działa w Polsce, Czechach i na Słowacji, ma 16,5 tys. partnerów handlowych i rozprowadza produkty renomowanych marek - takich jak np. AMD, Bosch, Corsair, Braun, Electrolux, Fujitsu, Microsoft, Logitech, LG, Philips, Xerox czy Zelmer.

Oczywiście portfolio jest jeszcze szersze - według informacji ze strony internetowej obejmuje 800 marek, przy czym chodzi nie tylko o sprzęt komputerowy, ale też o urządzenia AGD czy zabawki.

Tak prezentuje się struktura akcjonariatu tego przedsiębiorstwa:

Pierwszy kwartał sezonu 2017 / 2018 to lipiec, sierpień i wrzesień 2017. Rok obrotowy AB jest bowiem przesunięty w stosunku do kalendarzowego. Spójrzmy na skonsolidowane rezultaty:

Przychody za badany czas to 1,86 mld zł. W skali rocznej trochę się skurczyły, bowiem w I kw. 2016 / 17 notowano 1,87 mld zł. Zysk netto też się zmniejszył, co przełożyło się na spadek odpowiedniej marży z 0,75 proc. do 0,69 proc.

Zyski operacyjny i EBITDA nieco wzrosły kwotowo, poprawiły się też (zupełnie kosmetycznie, ale - jednak...) ich rentowności, np. operacyjna podniosła się z 1,12 proc. do 1,14 proc.

Ktoś mógłby powiedzieć, że AB generuje bardzo niskie rentowności - i jest to w pewnym sensie prawda. Trzeba jednak wziąć pod uwagę specyfikę biznesu: chodzi przecież o codzienny, intensywny handel ogromną ilością tanich, popularnych artykułów. Dla przykładu, ABC Data z tej samej branży też pracuje przy niewielkich marżach.

Z drugiej strony, może nas niepokoić fakt, że marża netto AB za I kwartał systematycznie maleje, np. w I kw. 2014 / 15 było to niewiele ponad 1 proc.

Zerknijmy na pozycje bilansowe:

Aktywa trwałe pod koniec III kw. 2017 opiewały na 271,7 mln zł, natomiast obrotowe wyceniano na 1,84 mld zł. Wypłacalność natychmiastowa to 14 proc. (w ABC Data tylko 5 proc.).

AB zachowuje złotą regułę, podobnie jak ABC Data. Ma lepszą od konkurenta płynność bieżącą: tam 1,22 pkt, tu 1,58 pkt. Ogólne zadłużenie ABC Data to aż 74 proc. sumy bilansowej, w AB widzimy tylko 68 proc. Oczywiście to też nie jest bardzo niski poziom, trzeba to przyznać.

Na wykresie zmagają się dwie tendencje. Od 20 marca 2017 (szczyt na 39,99 zł) biegnie linia spadkowa, od 26 października mamy jednak mocną korektę wzrostową. Możliwe, że to już nowy trend. Poprowadził on ceny z 25,15 zł do 33 zł. Wskaźnik POS daje teraz sugestię pro-zakupową.

 

B. Garga

  • Popularne
  • Ostatnio dodane

Kontakt z redakcją

 

 

 

Nasze Portale

         
 

 

   Multum Ofert znanywet.pl
  • Wzrosty
  • Debiuty
  • Spadki
  • Obroty
Walor Cena Zmiana



 

 

 

 

 

 

 

Walor Cena Zmiana



Walor Cena Zmiana Obroty (*)
(*) wartości w tys. zł.


Ostatnie artykuły

Popularne artykuły

Nasza witryna używa plików cookies

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Zobacz naszą politykę prywatności

Zobacz dyrektywę parlamentu europejskiego

Zezwoliłeś na zapisywanie plików cookies na tym komputerze