• WIG
  • WIG20
  • WIG30
  • mWIG40
  • WIG50
  • WIG250
WALUTY
SymbolKupnoSprzedażMaksimumMinimum
EURCHF 1.0844 1.0852 1.0860 1.0843
EURPLN 4.3840 4.3900 4.3870 4.3870
EURUSD 1.0920 1.0923 1.0921 1.0905
GBPUSD 1.2369 1.2389 1.2380 1.2379
USDPLN 4.0187 4.0187 4.0217 4.0134
WSKAŹNIKI MAKRO
SymbolWartość
Inflacja CPI16.6%
Bezrobocie5.0%
PKB1.4%
Stopa ref.5.75%
WIBOR3M5.86%
logo sponsora
GIEŁDY - ŚWIAT
SymbolWartość
EUSTX50 5439.66
GER30 21474.84
JPN225 21474.84
SPX500 5996.60
US30 21474.84
SymbolWartość
FRA40 7876.23
HKG33 21474.84
NAS100 21474.84
UK100 8734.67
INDEKSY - POLSKA
SymbolWartość
mWIG40 6122.32
WIG 79577.32
WIG20lev 355.54
SymbolWartość
NCIndex 229.32
WIG20 2192.01
WIG30TR 5795.75
TOWARY
SymbolKupnoSprzedażMaksimumMinimum
Copper 4.7266 4.7308 4.7345 4.6496
USOil 63.0180 63.0520 63.0830 61.8070
XAGUSD 33.3160 33.3520 33.3640 32.6850
XAUUSD 3286.7200 3287.0200 3295.7800 3245.3100

Reklama AEC

PKP Cargo - na razie na minusie

Grupa kapitałowa PKP Cargo w II kwartale 2016 roku zanotowała 132,3 mln zł straty operacyjnej oraz 128,5 mln zł straty netto. Jako że pierwszy trymestr też nie zakończył się dodatnią, to efektem w ujęciu narastającym również są ciężkie straty.

Skonsolidowane wyniki prezentowały się następująco:

Już rok 2015 zapowiadał osłabienie w porównaniu z 2014. Owszem, roczne obroty wzrosły o 6,5 proc. (do 4,55 mld zł), ale wynik operacyjny skurczył się ze 121 mln zł do 56 mln zł. Rezultatem była przy tym obniżka marży operacyjnej z 2,83 proc. do 1,23 proc. Rentowność netto spadła z 1,83 proc. do 0,7 proc.

W pierwszym kwartale 2016 zanotowano 66 mln zł straty netto skonsolidowanej, a strata za całe półrocze to 194,6 mln zł. Marża netto to w takim razie -9,2 proc., mniej więcej taka była też rentowność EBIT. Co do EBITDA, to nastąpiła redukcja z 391 mln zł do nieco ponad 94 mln zł.

W bilansie też nie wszystko wygląda dobrze. Tak na przykład wskaźnik płynności bieżącej r/r obniżył się z 1 pkt do 0,78 pkt, a więc do słabego poziomu. Ogólne zadłużenie nie jest wysokie (47 proc.), ale np. za mankamenty można uznać brak zachowania złotej reguły bilansowej czy ujemny cash-flow w relacji rocznej i półrocznej. Wypłacalność natychmiastowa na koniec czerwca 2016 to 13 proc. (przed rokiem 19 proc.).

Zerknijmy na wykres kursu:

Od drugiej połowy maja widać kanał wzrostowy, w którym wciąż podąża cena. Za istotne opory można uznać 45,44 zł i 50 zł, wsparcie mamy przy 40,70 zł.

Prezes PKP Cargo - Maciej Libiszewski - mówił po publikacji wyników, że rynek kolejowych przewozów towarowych zmniejsza się stopniowo w ostatnich latach. Warunki są trudne, ale Cargo chce odwrócić panujący trend. Pojawiły się jednak takie np. problemy jak ciężka sytuacja Kopalni Ostrawsko-Karwińskich, istotnego klienta. PKP Cargo stara się jednak rozwijać segment transportu intermodalnego, przy czym kierunkiem ekspansji w dużej mierze ma być Wschód, w szczególności oznacza to Chiny.

 

Adam Witczak

  • Popularne
  • Ostatnio dodane

Kontakt z redakcją

 

 

 

redakcja@finweb.pl

Nasze Portale

         
 

 

   Multum Ofert znanywet.pl
  • Wzrosty
  • Debiuty
  • Spadki
  • Obroty
Walor Cena Zmiana



 

 

 

 

 

 

 

Walor Cena Zmiana



Walor Cena Zmiana Obroty (*)
(*) wartości w tys. zł.


Popularne artykuły

Nasza witryna używa plików cookies

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Zobacz naszą politykę prywatności

Zobacz dyrektywę parlamentu europejskiego

Zezwoliłeś na zapisywanie plików cookies na tym komputerze

Loading...