• WIG
  • WIG20
  • WIG30
  • mWIG40
  • WIG50
  • WIG250
WALUTY
WSKAŹNIKI MAKRO
SymbolWartość
Inflacja CPI16.6%
Bezrobocie5.0%
PKB1.4%
Stopa ref.5.75%
WIBOR3M5.86%
logo sponsora
GIEŁDY - ŚWIAT
INDEKSY - POLSKA
TOWARY

Reklama AEC

HubStyle - słabo, ale ku lepszemu?

HubStyle to przedsiębiorstwo, które w swoim czasie znane było jako Grupa Nokaut. Funkcjonuje ono jako grupa kapitałowa z branży e-commerce.

Grupa ta legitymuje się następującą strukturą:

Schemat, zaczerpnięty z raportu półrocznego, prezentuje nam nie tylko spółki zależne, ale też i marki, którymi one zarządzają. Oto bowiem w praktyce handel uprawiany przez HubStyle tyczy się głównie branży odzieżowej. Na przykład Sugarfree prowadzi sklep internetowy, który oferuje "szeroki asortyment wysokiej jakości sukienek z naturalnych tkanin w przystępnych cenach, głównie polskiej produkcji". Z kolei New Fashion Brand jest inkubatorem dla rozwoju brandów - takich jak np. Kragelman czy Freakylicks.

Spójrzmy w takim razie na skonsolidowane rezultaty za pierwsze półrocza lat 2015 i 2016, a także na inne dane, dające szerszy obraz sytuacji:

Sporo tu koloru czerwonego, którym oznaczamy straty. Właściwie jedyny zysk w w sześciu kolumnach to dodatni EBITDA z I kw. 2015. Poza tym - wyniki ujemne.

Tak np. lata 2014 i 2015 zakończyły się na minusie, a w dodatku rok 2015 był czasem pogłębienia strat - aż do tragicznie niskich marż rzędu -64,4 proc. na czysto.

W pierwszym półroczu 2016 widzimy 10,23 mln zł przychodów operacyjnych (podajemy właśnie taką kwotę, ta z samej sprzedaży towarów, produktów i usług była tylko nieznacznie niższa). Grupa zanotowała w badanym okresie 2,05 mln zł straty operacyjnej oraz 1,94 mln zł straty na czysto.

Pewnym pocieszeniem - może i niemałym - jest fakt, że przedsiębiorstwo znacznie ograniczyło straty w relacji rocznej. Dość powiedzieć, że po 6 miesiącach 2015 roku strata na czysto przekraczała 128 proc. kwoty obrotów.

Oto dane bilansowe:

12,2 mln zł - takie były aktywa trwałe HubStyle pod koniec czerwca. Tak je wyceniano, przy czym składały się głównie z wartości firmy (5,5 mln zł) oraz wartości niematerialnych (3,7 mln zł). Mamy zachowaną złotą regułę bilansową.

Wskaźnik płynności bieżącej jest w miarę wysoki (1,60 pkt), dobre wrażenie robi też 42-procentowa wypłacalność natychmiastowa. Gorzej, że środki pieniężne zostały w czasie półrocza silnie zredukowane - z 3,66 mln zł do 1,08 mln zł.

Ogólne zadłużenie to 16 proc. - firma niespecjalnie wykorzystuje dźwignię finansową, ale niski stan zobowiązań jest korzystny z perspektywy zdolności do ich regulowania.

Generalnie można powiedzieć, że wskaźniki bilansowe sugerują, iż przedsiębiorstwo ma jeszcze pewien potencjał, a przynajmniej jakąś poduszkę bezpieczeństwa. Ponoszone straty nie pozwalają jednak na razie na zbyt wielki optymizm, nawet jeśli r/r zostały one mocno ograniczone.

Mówimy tu jednak o optymizmie co do wyników finansowych. Fundamenty nie zawsze w oczywisty sposób przekładają się na notowania giełdowe. Świadczy o tym wykres:

Jak widać, gracze na tyle wierzyli w spółkę, że sukcesywnie podbijali jej kurs przez wiele miesięcy, począwszy od okolic 1 zł (jesień 2015) do 3,83 zł (szczyt testowany w czerwcu i sierpniu 2016). Na razie trend wzrostowy jest aktywny, ale wakacyjny opór może się okazać przeszkodzą w dalszej aprecjacji.

Być może zresztą powinniśmy spojrzeć łagodniej na HubStyle? Zarząd akcentuje silny wzrost przychodów, jaki nastąpił r/r - istotnie, była to dynamika rzędu 73 proc. Naturalnie podkreśla się również redukcję strat. Co więcej, ujemne wyniki w pewnej mierze wynikały z przyszłościowych działań, takich jak uruchamianie nowych marek czy wdrażanie systemów informatycznych. W finale marca uruchomiono też sklep dla marki Emente (internetowy).

 

Adam Witczak

  • Popularne
  • Ostatnio dodane

Kontakt z redakcją

 

 

 

Nasze Portale

         
 

 

   Multum Ofert znanywet.pl
  • Wzrosty
  • Debiuty
  • Spadki
  • Obroty
Walor Cena Zmiana



 

 

 

 

 

 

 

Walor Cena Zmiana



Walor Cena Zmiana Obroty (*)
(*) wartości w tys. zł.


Ostatnie artykuły

Popularne artykuły

Nasza witryna używa plików cookies

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Zobacz naszą politykę prywatności

Zobacz dyrektywę parlamentu europejskiego

Zezwoliłeś na zapisywanie plików cookies na tym komputerze