• WIG
  • WIG20
  • WIG30
  • mWIG40
  • WIG50
  • WIG250
WALUTY
WSKAŹNIKI MAKRO
SymbolWartość
Inflacja CPI16.6%
Bezrobocie5.0%
PKB1.4%
Stopa ref.5.75%
WIBOR3M5.86%
logo sponsora
GIEŁDY - ŚWIAT
INDEKSY - POLSKA
TOWARY

Reklama AEC

Interaktywnie po kwartale

K2 Internet to spółka z sektora mediów, jeśli brać pod uwagę klasyfikację stosowaną oficjalnie przez władze warszawskiej giełdy. W istocie przedsiębiorstwo to działa jako grupakapitałowa, skupiająca spółki świadczące usługi w takich obszarach jak konsulting marketingowy, e-handel, e-mail marketing, reklama w wyszukiwarkach internetowych etc. Klientami K2 Internet były w swoim czasie m.in. Coca-Cola, Play, Polpharma czy Żywiec.

Spółka obecna jest na GPW od kwietnia roku 2008, a zatem od ponad sześciu lat. W ostatnich czasach wykres notowań jej akcji prezentował się tak, jak to widzimy poniżej:

Cena przez krótki czas stała nader wysoko (powyżej 20 zł) w początkach roku 2013. Potem przyszła spora obniżka i zejście aż do minimów w okolicach 8 zł (wakacje 2013). Kolejna aprecjacja wyprowadziła kurs powyżej 15 zł, ale i to okazało się krótkotrwałe. Ostatnie miesiące to konsolidacja z dołu ograniczana przez 10 zł i 9,05 zł, z góry przez 12 zł i 12,40 zł.

Jeśli chodzi o to, kto jest posiadaczem akcji K2 Internet, to stosunkowo duży jest udział niemieckiego funduszu bmp Media Investors AG, też zresztą obecnego na GPW. Ma on 14,78 proc. akcji analizowanej spółki i analogiczny odsetek głosów na WZ. Pozostali akcjonariusze to Janusz Żebrowski (10,74 proc.), Michał Lach (6,56 proc.), Bożena i Andrzej Kosińscy (5,69 proc.) oraz Ipopema TFI (5,04 proc.). Andrzej Kosiński, dodajmy, zasiada w radzie nadzorczej firmy.

Przed nami wyniki (przychody, zyski i straty) za pierwszy kwartał roku 2014 oraz analogiczny okres roku 2013. Mamy tu dane skonsoliowane oraz jednostkowe:

Jak widać, w pierwszym kwartale 2014 skonsolidowane obroty zamknęły się kwotą 14,32 mln zł, co stanowiło 116,4 proc. kwoty notowanej rok wcześniej. Podobnie jak wówczas, trzymiesięczny okres zamknął się ujemnymi wynikami na poziomach EBIT i netto, choć straty, co trzeba przyznać, udało się ograniczyć. Dla przykładu, w miejsce straty operacyjnej wynoszącej 1,43 mln zł pojawiła się kwota -510 tys. zł, tj. równowartość (co do wartości bezwzględnej) 3,56 proc. obrotów. Na plusie znalazł się wskaźnik EBITDA – mowa o kwocie 474 tys. zł (marża 3,31 proc.).

W ujęciu jednostkowym sprawy wyglądały inaczej. Otóż EBITDA, EBIT i wynik netto okazały się tym razem dodatnie, w szczególności 801 tys. zł jednostkowego EBITDA stanowiło aż 20,8 proc. obrotów, wynoszących 3,85 mln zł.

Jeśli chodzi o to, co działo się w pierwszym kwartale, to warto wspomnieć, że do grona klientów firmy (a ściślej: spółki K2 Media, należącej do grupy) dołączyło "kilkanaście spółek, w tym marki mocno rozwijające się w digitalu / działaniach niestandardowych". Mowa tu o takich nazwach jak 4F, Converse, Costa Coffee i Golden Rose. Z kolei Agencja K2.pl, inna z grupy, zawarła dwuletnią umowę ramową z PKO BP S.A., dla którego już świadczyła usługi. Umowa obejmuje m.in. bieżącą obsługę serwisów internetowych, pozycjonowanie stron czy realizację badań w sieci.

W firmie Oktawave sp. z o.o. zbudowano "zespół sprzedażowy złożony z Key Account Managerów" oraz "szczegółowo zaplanowano i wdrożono wszystkie procesy z nim związane". Pozyskano klientów takich jak TUI czy AVIVA.

Na ten rok nie publikowano prognozy wyników, możemy jedynie spojrzeć na rezultaty z lat 2009 – 2013. Będą to dane skonsolidowane:

Niestety, o ile w latach 2008 – 2011 grupa znajdowała się solidnie na plusie, jeśli chodzi o końcowe wyniki, to w latach 2012 i 2013 było już z tym gorzej. W 2012 notowano ujemne EBITDA i EBIT (oraz skromny zysk netto, stanowiący 0,32 proc. obrotów), w 2013 tylko EBITDA był dodatni (5,12 proc.). To niestety świadczy o cięższym okresie w dziejach firmy.

Co do płynności i ogólnie bilansu, to pod koniec marca środki pieniężne opiewały na 1,46 mln zł, czyli 8 proc. długów bieżących, zaś całe aktywa obrotowe przekraczały nieco poziom tychże zobowiązań krótkoterminowych. Wskaźnik płynności lokował się na poziomie 1,08 pkt, niższym niż trzy miesiące wcześniej (i w ogóle niższym niż poziomy wieńczące lata 2008 – 2013). Firma nie zachowywała już ostatnio złotej reguły bilansowej, odpowiedni wskaźnik kurczył się zresztą regularnie wraz z upływem lat. Zobowiązania ogółem prezentowały w zasadzie tę samą wartość, co kapitał własny – taka równowaga jest akurat pozytywna, jakkolwiek widzimy, że w lepszych czasach długi były po prostu wyraźnie niższe od kapitału.

Władze firmy uważają, że wyniki za pierwszy kwartał 2014 "wykazują znaczną poprawę w stosunku do analogicznego okresu roku 2013", ale są "obciążone efektem sezonowości". Poza tym zły wpływ miały wyniki jednostek stowarzyszonych, koszty procedur przetargowych oraz szybki wzrost zatrudnienia. Z drugiej strony, wygrane przetargi oraz nowi pracownicy to także czynniki, które w przyszłości mają polepszyć wyniki firmy. Na razie spółka "mocniej inwestuje w nowe przedsięwzięcia, o większej skalowalności, szybszym tempie rozwoju i potencjalnie wyższych marżach" – taka jest obecna strategia, a przyszłe kwartały mają przynieść lepsze wyniki.

 

B. Garga

  • Popularne
  • Ostatnio dodane

Kontakt z redakcją

 

 

 

Nasze Portale

         
 

 

   Multum Ofert znanywet.pl
  • Wzrosty
  • Debiuty
  • Spadki
  • Obroty
Walor Cena Zmiana



 

 

 

 

 

 

 

Walor Cena Zmiana



Walor Cena Zmiana Obroty (*)
(*) wartości w tys. zł.


Ostatnie artykuły

Popularne artykuły

Nasza witryna używa plików cookies

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Zobacz naszą politykę prywatności

Zobacz dyrektywę parlamentu europejskiego

Zezwoliłeś na zapisywanie plików cookies na tym komputerze