• WIG
  • WIG20
  • WIG30
  • mWIG40
  • WIG50
  • WIG250
WALUTY
WSKAŹNIKI MAKRO
SymbolWartość
Inflacja CPI16.6%
Bezrobocie5.0%
PKB1.4%
Stopa ref.5.75%
WIBOR3M5.86%
logo sponsora
GIEŁDY - ŚWIAT
INDEKSY - POLSKA
TOWARY

Reklama AEC

Gino Rossi publikuje wyniki sprzedaży w kwietniu

Grupa Gino Rossi opublikowała wyniki sprzedażowe za kwiecień 2017 roku. Sprzedaż Gino Rossi wyniosła w kwietniu 2017 roku 18,3 mln zł, co oznacza wzrost o 27% rok do roku, a w Simple CP* 7,1 mln zł, co oznacza spadek o 19,9% rok do roku. Narastająco w okresie styczeń-kwiecień 2017 sprzedaż Gino Rossi wyniosła 60,6 mln zł (+16,3% r/r), a Simple CP 27,5 mln zł (-9,6% r/r).

 

Marża detaliczna Gino Rossi realizowana w salonach własnych (pełnocenowych i outletowych), prowadzonych w formacie franczyzy zarządzanej i sklepie internetowym wyniosła w kwietniu 2017 51,1% (-3,9 p.proc. r/r). W Simple CP było to 58% (-5,9 p.proc. r/r). Narastająco w okresie styczeń-kwiecień 2017 marża brutto Gino Rossi wyniosła 47,2% (-1 p.proc. r/r), a Simple CP 54,8% (-5,9 p.proc. r/r).

Dynamika sprzedaży Gino Rossi w segmencie e-commerce wyniosła w kwietniu 63,4% r/r,
a w Simple 6,4%. Wartość sprzedaży w kanale b2b w Gino Rossi wyniosła w kwietniu 3,88 mln zł, co oznacza wzrost o 43% r/r (w przypadku Simple sprzedaż b2b ma wartość pomijalną)
i udział w sprzedaży na poziomie 21,2%. Rozwój w segmencie e-commerce jest – obok segmentu b2b – jednym z istotnych elementów planów rozwoju Grupy do roku 2019.

W kwietniu marka Gino Rossi kontynuowała dobrą passę, notując wzrost sprzedaży na poziomie 27% r/r przy nawet nieco niższej rok do roku powierzchni handlowej, pomimo tego, że sprzedaży nowej kolekcji nie służyła aura i układ świąt w kalendarzu. Warto podkreślić, że kolejny miesiąc z rzędu świetnie sprzedawały się dodatki – np. torby damskie, których sprzedaliśmy 2,9 tys. sztuk, co jest absolutnym rekordem. W dalszym ciągu obserwowaliśmy także bardzo dobre dynamiki w segmencie e-commerce - ponad 63% r/r w przypadku Gino Rossi. Również w Simple sprzedaż internetowa była w minionym miesiącu dodatnia (+6,4% r/r), pomimo wyraźnie gorszego sprzedażowo miesiąca ogółem (-19,9% r/r). Trendy te pokazują, że słuszną decyzją było postawienie w naszych strategicznych planach na rozwój segmentu dodatków oraz omni-channel. Sądzimy, że rola połączonego kanału stacjonarnego i internetowego będzie dalej rosła, podobnie jak rola kanału b2b w Gino Rossi, który od początku tego roku odpowiada już za blisko 30% przychodów. Wyraźnie widzimy, że popyt migruje ze sklepów stacjonarnych do e-sklepów i po części także internetowych klubów sprzedażowych.
W segmencie odzieży damskiej doświadczamy natomiast strukturalnych zmian podejścia do zakupów, co odbija się na całości branży modowej skierowanej do kobiet. Wydaje się, że Klientki coraz mocniej stawiają na wysokiej jakości ubrania o prostszych krojach, które w połączeniu z umiejętnie dobranymi, modnymi dodatkami będą atrakcyjne dłużej, niż przez jeden sezon. Gra dodatkami pozwala także na podkreślenie indywidualnego stylu, tak istotnego w dobie odchodzenia od masowych trendów. Wszystko to, co dzieje się na rynku wnikliwie analizujemy i wyciągamy wnioski tak, aby dostosować kolekcje i dodatki do zmieniających się upodobań i przyzwyczajeń odbiorców -
mówi Tomasz Malicki, prezes zarządu Gino Rossi S.A.

Poniższe tabele prezentują poziom sprzedaży we wszystkich kanałach sprzedaży w obu markach, a także marżę na sprzedaży detalicznej realizowanej w salonach stacjonarnych (pełnocenowych i outletowych) i internecie:

 

Sprzedaż
[mln zł]

04 2017

04 2016

zmiana r./r.

01 - 04 2017

01 - 04 2016

zmiana r./r.

Gino Rossi

18,3

14,4

+27,0%

60,6

52,2

+16,3%

Simple*

7,1

8,9

-19,9%

27,5

30,4

-9,6%

Marża na sprzedaży detalicznej **

04 2017

04 2016

zmiana r./r.

01 - 04 2017

01 - 04 2016

zmiana r./r.

Gino Rossi

49,7%

53,6%

-3,9 p.p.

47,2%

48,2%

-1,0 p.p.

Simple

58,0%

63,9%

-5,9 p.p.

54,8%

59,7%

-4,9 p.p.

 

Sprzedaż B2B [udział %]*

04 2017

04 2016

zmiana r./r.

Gino Rossi

21,2%

18,8%

+2,4 p.p.

* udział sprzedaży B2B w Simple jest nieistotny

 

 

 

 

 

 

Zmiana r./r. sprzedaży e-commerce

04 2017

 

 

Gino Rossi

+63,4%

 

 

Simple

+6,4%

 

 

** marża liczona na podstawie cen ewidencyjnych, salony stacjonarne i internet

  • Popularne
  • Ostatnio dodane

Kontakt z redakcją

 

 

 

Nasze Portale

         
 

 

   Multum Ofert znanywet.pl
  • Wzrosty
  • Debiuty
  • Spadki
  • Obroty
Walor Cena Zmiana



 

 

 

 

 

 

 

Walor Cena Zmiana



Walor Cena Zmiana Obroty (*)
(*) wartości w tys. zł.


Ostatnie artykuły

Popularne artykuły

Nasza witryna używa plików cookies

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Zobacz naszą politykę prywatności

Zobacz dyrektywę parlamentu europejskiego

Zezwoliłeś na zapisywanie plików cookies na tym komputerze