• WIG
  • WIG20
  • WIG30
  • mWIG40
  • WIG50
  • WIG250
WALUTY
WSKAŹNIKI MAKRO
SymbolWartość
Inflacja CPI16.6%
Bezrobocie5.0%
PKB1.4%
Stopa ref.5.75%
WIBOR3M5.86%
logo sponsora
GIEŁDY - ŚWIAT
INDEKSY - POLSKA
TOWARY

Reklama AEC

Briju podsumowuje 2016r.

W 2016 r. Grupa BRIJU osiągnęła bardzo dobre wyniki finansowe – przychody ze sprzedaży wyniosły 684 mln zł i były o 20,6% wyższe niż w 2015 r. Zysk EBITDA wzrósł o 30,8% r/r do poziomu 27,2 mln zł, a zysk netto, po wzroście o 25,3% r/r, wyniósł 22,3 mln zł. Spółka podpisała też list intencyjny z zagranicznym partnerem dot. współpracy w segmencie surowcowym.

 

W segmencie wyrobów jubilerskich przychody wyniosły 46,7 mln zł, co oznacza wzrost o 75,4% r/r, a zysk operacyjny wyniósł 1,7 mln zł, wobec straty 1,1 mln zł w 2015 r. W segmencie surowców Grupa osiągnęła 637,1 mln zł przychodów i 23,7 mln zł zysku operacyjnego. Oznacza to wzrosty o odpowiednio 17,9% oraz 14,8% wobec ubiegłego roku.

- „W ujęciu rocznym osiągnęliśmy rekordowe wyniki finansowe, co jest zasługą obu segmentów działalności. Szczególnie cieszy wzrost segmentu jubilerskiego, który osiągnął bardzo dobre wyniki w najważniejszym okresie w roku, co jest efektem rozwoju sieci sprzedaży oraz umocnienia marki BRIJU.” – powiedział Przemysław Piotrowski, prezes BRIJU.

W samym IV kwartale skonsolidowane przychody BRIJU osiągnęły wartość 126 mln zł, zysk EBITDA 4,6 mln zł, a zysk netto 3,2 mln zł. Wynik za IV kwartał jest gorszy względem ubiegłego roku, co jest skutkiem zmiany sytuacji rynkowej i przygotowywanej zmiany modelu działalności w segmencie surowców. Grupa ograniczyła obroty z krajowymi dostawcami metali szlachetnych i podjęła działania zmierzające do pozyskania zagranicznego kontrahenta. Dzięki tym działaniom w dniu 6 marca br. udało się podpisać list intencyjny z zagranicznym partnerem i począwszy od II kwartału br. segment ten powinien wrócić na ścieżkę wzrostów.

- „Ograniczenie wolumenów i obrotów w segmencie surowców to zdarzenie jednorazowe, związane z poszukiwaniem partnera zagranicznego i ograniczeniem transakcji z podmiotami krajowymi. Podpisanie listu intencyjnego to pierwszy krok do powrotu wolumenów obrotu do wcześniejszej wysokości.” – powiedział Przemysław Piotrowski, prezes BRIJU.

Segment wyrobów jubilerskich zanotował rekordowe wyniki zarówno w ujęciu kwartalnym, jak i rocznym. W samym IV kwartale BRIJU osiągnęło 17,7 mln zł przychodów ze sprzedaży wyrobów jubilerskich oraz 1,4 mln zł zysku operacyjnego.

Wzrost przychodów w segmencie jubilerskim to efekt zarówno rozwoju sieci, jak i zwiększania sprzedaży przez istniejące salony. Wzrost sprzedaży porównywalnej w salonach własnych wyniósł w IV kwartale 19,1% r/r. Było to możliwe dzięki umocnieniu marki BRIJU – zarówno pod względem rozpoznawalności, jak i lojalności klientów. Na koniec 2016 r. BRIJU posiadało 45 salonów pod własną marką, co oznacza wzrost sieci o 15 lokalizacji w całym roku.

  • Popularne
  • Ostatnio dodane

Kontakt z redakcją

 

 

 

Nasze Portale

         
 

 

   Multum Ofert znanywet.pl
  • Wzrosty
  • Debiuty
  • Spadki
  • Obroty
Walor Cena Zmiana



 

 

 

 

 

 

 

Walor Cena Zmiana



Walor Cena Zmiana Obroty (*)
(*) wartości w tys. zł.


Ostatnie artykuły

Popularne artykuły

Nasza witryna używa plików cookies

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Zobacz naszą politykę prywatności

Zobacz dyrektywę parlamentu europejskiego

Zezwoliłeś na zapisywanie plików cookies na tym komputerze