• WIG
  • WIG20
  • WIG30
  • mWIG40
  • WIG50
  • WIG250
WALUTY
WSKAŹNIKI MAKRO
SymbolWartość
Inflacja CPI16.6%
Bezrobocie5.0%
PKB1.4%
Stopa ref.5.75%
WIBOR3M5.86%
logo sponsora
GIEŁDY - ŚWIAT
INDEKSY - POLSKA
TOWARY

Reklama AEC

Sfinks zwiększa przychody

Sfinks Polska  po czterech kwartałach obejmujących okres od 1 grudnia 2015 r. do 30 listopada 2016 r., zwiększyła przychody jednostkowe o 7% do 187,97 mln zł w porównaniu do 2015 roku. Jednocześnie spółka wypracowała w tym okresie 5,13 mln zł zysku netto, zaś EBITDA sięgnęła 16,55 mln zł. Sfinks kontynuuje prace mające na celu dalsze zwiększanie sprzedaży. W I kwartale 2017 roku spółka zamierza też opublikować nową strategię rozwoju.

Po czterech kwartałach sprzedaż gastronomiczna restauracji zarządzanych w ramach marek należących do grupy Sfinks Polska wzrosła o ponad 9% do poziomu 199,07 mln zł względem 182,16 mln zł w 2015 roku. Sieć Sphinx zwiększyła w tym czasie o blisko 10% przychody gastronomiczne. Dynamicznie rozwijała się też sieć Chłopskiego Jadła, która zanotowała wzrost przychodów gastronomicznych o ponad 15%.

- W świetle zmian w otoczeniu gospodarczym spółki najważniejsze jest odpowiednie dostosowanie się do aktualnej sytuacji rynkowej, by skutecznie równoważyć wpływ presji kosztowej na wyniki Sfinksa. W drugiej połowie roku zapoczątkowaliśmy działania, które miały tej presji przeciwdziałać, wprowadziliśmy między innymi działania intensyfikujące sprzedaż jak program lojalnościowy Aperitif. Choć w III kwartale już mogliśmy obserwować jego pierwsze pozytywne rezultaty, to spodziewamy się, że dopiero z czasem będzie widoczna jego większa efektywność. Z myślą o budowaniu wolumenu sprzedaży w czwartym kwartale przeprowadziliśmy ogólnopolską kampanię marketingową, co wpłynęło też na poziom kosztów – mówi Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska.

Sfinks systematycznie otwiera nowe lokale. Od grudnia 2015 do listopada 2016 spółka uruchomiła 19 restauracji, z czego 12 to nowe inwestycje, zaś siedem to lokale po generalnych remontach. W samym czwartym kwartale do sieci dołączyły dwa Chłopskie Jadła – w Bydgoszczy i Wrocławiu, a także dwie restauracje Sphinx – w centrum handlowym Posnania oraz przy warszawskim hotelu Marriott.

- Prezentowane wyniki za okres od grudnia 2015 do końca listopada 2016 nie odzwierciedlają jeszcze pełnych efektów działań zrealizowanych w czwartym kwartale. Wydatki na nie zostały już poniesione, ale wyniki będą zauważalne w perspektywie następnych kwartałów – wskazuje Sylwester Cacek. - Zamierzamy dalej zwiększać skalę działalności otwierając nowe lokale naszych sieci. Jednocześnie zgodnie z podpisaną już po okresie obrachunkowym umową inwestycyjną z Fabryką Pizzy będziemy rozwijać sieć również pod tym szyldem – przypomina prezes Sfinksa.  

  • Popularne
  • Ostatnio dodane

Kontakt z redakcją

 

 

 

Nasze Portale

         
 

 

   Multum Ofert znanywet.pl
  • Wzrosty
  • Debiuty
  • Spadki
  • Obroty
Walor Cena Zmiana



 

 

 

 

 

 

 

Walor Cena Zmiana



Walor Cena Zmiana Obroty (*)
(*) wartości w tys. zł.


Ostatnie artykuły

Popularne artykuły

Nasza witryna używa plików cookies

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Zobacz naszą politykę prywatności

Zobacz dyrektywę parlamentu europejskiego

Zezwoliłeś na zapisywanie plików cookies na tym komputerze