Fundacja PKO Banku Polskiego partnerem strategicznym Big Jump Polska 2013
- Utworzono: poniedziałek, 15, lipiec 2013 16:09
Wczoraj na plaży przy Bulwarze Flotylli Wiślanej koło Cypla Czerniakowskiego wielu mieszkańców Warszawy uczestniczyło w wielkim skoku do Wisły zorganizowanego w ramach europejskiej inicjatywy dla czystych rzek. W Polsce wydarzenie koordynowane jest przez Klub Gaja w ramach programu Zaadoptuj rzekę, którego partnerem strategicznym jest Fundacja PKO Banku Polskiego.
Ideą Big Jump jest zachęcenie ludzi do wejścia do wody (rzek, jezior, stawów) w najbliższej okolicy tego samego dnia o tej samej porze manifestując w ten sposób zwrócenie uwagi na problem niedoboru wody w kraju, czystość polskich rzek, jak i zachęcanie Polaków do angażowania się w lokalne inicjatywy na rzecz ochrony wód poprzez szeroko pojmowaną opiekę nad rzekami i innymi akwenami.
W Warszawie do Wisły weszło blisko 200 osób. Na miejscu byla obecna Urszula Kontowska, prezes Fundacji PKO Banku Polskiego oraz przedstawiciele urzędu m. st. Warszawy. Wspólne wejście do wody poprzedziły warsztaty i gry dotyczące programu edukacji ekologicznej Klubu Gaja – Zaadoptuj rzekę.
Podobne spotkania w tym samym czasie odbyły się w całej Europie. Zgodnie z Ramową Dyrektywą Wodną, do 2015 roku we wszystkich krajach Unii Europejskiej, wody powierzchniowe powinny uzyskać dobry stan chemiczny i ekologiczny. Stan czystości polskich akwenów wodnych często nie spełnia unijnych standardów. Pod względem ilości wody na jednego mieszkańca Polska zajmuje 22. miejsce wśród 26 krajów europejskich.
Ogólnopolski program Zaadoptuj rzekę prowadzony jest przez Klub Gaja od 8 lat. Dzięki zaangażowaniu blisko 106 000 osób zaadoptowano 670 rzek i akwenów w ponad 1050 miejscach. Fundacja PKO Banku Polskiego od dwóch lat współpracuje z Klubem przy realizacji tego programu. We wrześniu dzięki dofinansowaniu Fundacji laureaci konkursu Zaadoptuj rzekę 2013 wyjadą do Fokarium Stacji Morskiej Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego na Helu, gdzie będą uczęszczać na zajęcia w ramach Błękitnej Szkoły. W tym samym miesiącu rozstrzygnięty zostanie ogólnopolski konkurs Rzeka Roku 2013, o jej wyborze zadecydują internauci.
Innym wspólnym eventem organizowanym wspólnie z Klubem Gaja był happening w Katowicach 2 lipca 2012 (organizacja piaszczystej plaży w centrum miasta) oraz Big Jump na Helu. W bieżącym roku odbyła się m.in. plenerowa impreza edukacyjna Światowy dzień wody w Katowicach. W planach są konkursy, zajęcia i warsztaty dla dzieci i młodzieży, prezentacje oraz wystawy. Program Zaadoptuj rzekę jest także beneficjentem karty debetowej Inteligo „Dobro procentuje” w obszarze ekologia. Jej posiadacze deklarują, na jaki cel zostanie przeznaczona część dochodów Banku z transakcji bezgotówkowych dokonywanych kartą.
***
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego za I kwartał 2013 roku wyniósł 781,4 mln zł. Jest spółką krajową z największą wartością akcji w wolnym obrocie na GPW. Bank jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Instytut Rachunkowości i Podatków uhonorował Raport Roczny PKO Banku Polskiego za 2011 rok Nagrodą Główną w konkursie The Best Annual Report w kategorii Banki i instytucje finansowe. Bank zwyciężył w tej kategorii już drugi rok z rzędu. Zauważalne i doceniane są zmiany w standardach jakości obsługi klientów. PKO Bank Polski uplasował się w ścisłej czołówce, zajmując 3. pozycję w rankingu „Jakość na Bank 2013”, przygotowanym przez TNS Polska oraz „Puls Biznesu”. Contact Center Banku po raz czwarty zwyciężył w cyklicznym badaniu infolinii bankowych. Doceniono profesjonalizm, uprzejmość i zaangażowanie konsultantów. Za przestrzeganie zasad ładu korporacyjnego i działalność w dziedzinie społecznej odpowiedzialności biznesu PKO Bank Polski otrzymał Nagrodę Gospodarczą Prezydenta RP. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju. Pozostaje najbardziej wartościową marką polskiej bankowości według prestiżowego magazynu „The Banker”, który wycenił wartość marki PKO Banku Polskiego na 1,25 mld dolarów. W Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek 2012 „Rzeczpospolitej” marka PKO Banku Polskiego okazała się najcenniejsza w kategorii finanse - jej wartość wyceniono na 3,72 mld złotych. Bank znalazł się w gronie najlepszych pracodawców sektora bankowego w rankingach przygotowanych w oparciu o opinie studentów. Wysoką pozycję Banku potwierdzają badania międzynarodowej firmy Universum Global i stowarzyszenia AIESEC, przeprowadzane wśród studentów najlepszych uczelni w kraju.
PKO BP
-
Popularne
-
Ostatnio dodane
Menu
O Finweb
ANALIZY TECHNICZNE
Odwiedza nas
Odwiedza nas 2564 gości